Monday 2 January 2012

محمدتقی کروبی: بنیاد حکومت بر دروغ و تزویر استوار شده

محمد تقی کروبی در نامه‌ای به رئیس مجلس خبرگان اتهام‌های اخیر او به سران اصلاح‌طلبان، از جمله پدرش مهدی کروبی، را شدیدا رد کرده است. او خطاب به مهدوی کنی می‌نویسد «مبنای حکومت بر دروغ، تزویر و مکر استوار گردیده».

 
محمدرضا مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان، در بیانیه‌ای که یک هفته پیش (۴ دی ۱۳۹۰) منتشر شد جنبش اعتراضی به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ را به همراهی "با ژنرال‌ها و افسران جنگ نرم دشمن" متهم کرده است. ظاهرا انتقاد اصلی مهدوی کنی متوجه دو نامزد معترض انتخابات، مهدی کروبی و میرحسین موسوی است که از بیش از ده ماه پیش در حبس خانگی به سر می‌برند.
مجادله بر سر "انصاف و عدل رهبر"
مهدوی کنی که نقش محوری در  وحدت اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس را بر عهده دارد، در بیانیه‌ی خود حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ را تلخ و اعتراض‌ها را "عبور از خطوط قرمز نظام" خوانده است. او ادعا می‌کند علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در برخورد با معترضان با انصاف، عدالت و صبوری رفتار کرده و این امر «پرده‌‌ای از مهارت و هنر مدیریت بحران توسط ایشان را نشان داد».
رئیس مجلس خبرگان رویارویی حکومت با معترضان را "غلبه صدق بر دروغ و تدبیر بر مکر" توصیف کرده است. پسر مهدی کروبی در نامه‌ای که متن آن دوشنبه (۱۲ دی/ ۲ ژانویه) در سایت "سحام‌نیوز" منتشر شد، به اتهام‌های مطرح‌شده در بیانیه‌ی مهدوی کنی پاسخ داده است.
او با اشاره به اینکه پدرش و موسوی «نزدیک به ۱۱ ماه است بدون محاکمه و طی کردن تشریفات قانونی  در حبس غیر قانونی قرار گرفته‌اند و از حقوق اولیه یک زندانی عادی هم محروم هستند» از مهدوی کنی می‌خواهد «لطفا از انصاف و عدالت و صبوری سخن بر زبان نرانید».
«ارکان حکومت در فساد و تباهی»
محمدرضا مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبریمحمدرضا مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبریمحمد تقی کروبی خطاب به مهدوی کنی می‌نویسد «از دورغ و تزویر و مکر گفته‌اید در حالی که بهتر از هر کس می‌دانید که مبنای حکومت بر دروغ، تزویر و مکر استوار گردیده و فساد و تباهی ارکان حکومت را فرا گرفته و دستاورد سه دهه تلاش را یکباره بر باد داده است».
کروبی دولت محمود احمدی‌نژاد را برآمده از تزویر و دروغ عنوان می‌کند که مردم راه تغییر آن را در صندوق‌های رای جستجو می‌کردند. او تاکید می‌کند این جستجو و توسل به روش‌های دمکراتیک و اعتراض مسالمت‌آمیز «برای آنان بهایی خونین در کف خیابان‌ها و زندان‌ها داشته و دارد».
بیانیه‌ی رئیس مجلس خبرگان به مناسبت سالروز تظاهرات ۹ دی ۱۳۸۸ منتشر شده است. این تظاهرات برای نشان دادن حمایت توده‌ای از رهبر جمهوری اسلامی و اعلام انزجار از معترضان سازماندهی شده بود. حامیان حکومت این روز را "یوم‌الله" می‌خوانند و مخالفان آن را نمایشی ناکام می‌دانند.
اتهام همکاری با دشمن به اصلاح‌طلبان
مهدوی کنی سران اصلاح‌طلبان را متهم می‌کند که «كید و مكر شیطان بزرگ را نادیده گرفتند و در زمین دشمنان بازی خطرناكی را علیه امنیت و مصالح ملی آغاز كردند كه هنوز آن را خاتمه نداده‌اند». او می‌افزاید «اینجانب از باب خیرخواهی به آنها می‌گویم تا فرصت باقی است به دامن ملت برگردند و روز ۹ دی را روز بازگشت به مردم و انقلاب بدانند».
رئیس مجلس خبرگان می‌گوید «روز ۹ دی روزی است که همگان به این درک،‌فهم و حقیقت عظیم رسیدند، اگر پشتیبان ولایت فقیه باشند مملکت به دامن دیکتاتوری و استعمار خارجی نمی‌افتد». محمد تقی کروبی ۹ دی را "جشن حکومتی" می‌خواند و مهدوی کنی را سرزنش می‌کند که «ظلم‌ها و فشارهای بی حد و حصر ۳۰ ماه گذشته را کتمان و مدعی انصاف،‌عدالت و صبوری حکومت با این عزیزان در حبس شده است».
اتهام زیر پا گذاشتن اخلاق به اصولگرایان
محمد تقی کروبی در بخشی از نامه‌ی خود به دعوت مهدوی کنی برای "بازگشت به دامن ملت" اشاره می‌کند و می‌نویسد «ای عزیز سخن برخی از دوستان تند و بی‌تدبیر خود را بخوانید تا بیشتر به محبوبیت این دو عزیز [مهدی کروبی و میرحسین موسوی] نزد ملت پی ببرید».
علی سعیدی، نماینده‌ی علی خامنه‌ای در سپاه پاسدارانعلی سعیدی، نماینده‌ی علی خامنه‌ای در سپاه پاسداراناو ظاهرا به اظهارات اخیر علی سعیدی، نماینده‌ی خامنه‌ای در سپاه پاسداران، اشاره می‌کند که گفته است «غیر از موسوی و کروبی عناصر و بنیانگذاران اصلی و عوامل پشت پرده فتنه را یا نمی‌توان شناخت و یا به راحتی نمی‌توان معرفی کرد، چون حریم دارند و این فتنه را عجیب و سخت می‌کند».
همزمان با انتشار متن نامه‌ی یاد شده، رسول منتجب نیا، قائم مقام مهدی کروبی در حزب اعتماد ملی، بدون نام بردن از فرد خاصی گفته است «متاسفانه در کشور ما نه فعالیت سیاسی مفهوم اصلی خود را پیدا کرده است و نه مرزهای اخلاقی در فعالیت سیاسی رعایت می‌شود». خبرگزاری ایلنا ۱۲ دی از قول منتجب نیا نوشت «بیشترین رفتار ضد اخلاقی را کسانی انجام می‌دهند که شعار حفظ اصول و اصولگرایی را سر می‌دهند اما در عمل همه اصول را زیر پا می‌گذارند».

No comments: