Wednesday 17 September 2008

به نقل از مجلة خواندنی

به نقل از مجلة خواندنی

ضرب شستی به جاعلان نام خلیج فارس

اگر چه تعدادی از سازمان ها و نهادهای دولتی ایران واکنش بایسته ای در برابر کوشش محافل و دولت های عربی برای به کارگیری نام جعلی خلیج عربی نشان نمی دهند، اما گروه های مردم پاک نهاد، فرهیختگان، هنرمندان و حتا ایرانیان درگیر با مسایل روزمرة زندگی، به شیوه های گوناگون برای بی اثر سازی این توطئه، واکنش نشان می دهند. یکی از جالب ترین و جدیدترین کارها را یک گروه نفوذگرا (هکر) ایرانی با گنجاندن نقشه و نام واقعی خلیج فارس در صفحة ورودی تعدادی از دیدارگاه های دولتی و یا تحت کنترل و نیز دانشگاه های عربی، انجام داده است.
در مورد این کار شایان توجه، دیدارگاه تابناک در گزارشی نوشته است:
یک گروه هکر (نفوذگر) ایرانی ده ها وب سایت در کشورهای عربی را به دلیل جعل نام خلیج فارس هک کرده است.
در این اقدام، حدود یکصد وب سایت متعلق به سازمان های دولتی، دانشگاه ها، نشریات و شرکت های مستقر در تعدادی ازکشورهای عرب حوزة خلیج فارس توسط یک گروه هکر ایرانی هک و در آن ها تغییراتی داده شده است.
این گروه نقشه ای همراه با یک پیام حاوی تأکید بر دست بودن نام خلیج فارس را در وب سایت های این سازمان ها وارد کرده است.
بهروز کمالیان، رهبر این گروه هکر، به ایرنا گفته است که در این اقدام، «ظاهر وب سایت های شماری از سازمان ها در کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، عمان و عراق را با صفحه ای همراه با نقشه ایران و نام خلیج فارس تغییر داده ایم».
کمالیان هدف از این نفوذ اینترنتی را محکوم کردن تلاش برای تغییر نامِ تاریخی خلیج فارس و استفاده از یک نام مجعول در وب سایت های عربی عنوان کرده است.
روزنامه الخلیج، چاپ امارات متحده عربی، لیگ خلیج عرب، وزارت آموزش عالی عراق، اداره پلیس ابوظبی، دانشگاه میادین در عربستان سعودی، هیأت مردم امارات و شرکت گاز عمان از جمله سازمان هایی هستند که وب سایت آن ها به این ترتیب توسط گروه ایرانی هک شده است.
اقدام گروه هکر ایرانی، که به نوشته ایرنا در شهر یزد فعالیت دارد، نشانه ای از خشم ایرانیان از کاربرد عنوان خلیج عربی به جای خلیج فارس توسط برخی نهادها در کشورهای عربی است. *

درگذشت شادروان تورج نگهبان
تورج نگهبان ترانه سرای نامدار در غربت و دور از وطن به ابدیت پیوست و آسمان ادب ایران یکی از ستاره های شایسته خود را از دست داد.
غربت و غم وطن سرانجام تورج نگهبان را که عاشق ایران بود از پای در آورد.
درگذشت این چهره تابناک فرهنگی و هنری را به خانواده نگهبان و جامعه فرهنگی و هنری ایران صمیمانه تسلیت می گوئیم.
هیأت اجرایی جبهه ملی- خارج از کشور

درسهایی که از رویداد گرجستان باید گرفت بقیه از ص 1
و ترکمن چای، گرجستان همراه با هفده شهر قفقاز زیر نفوذ و تسلط روسیة تزاری قرار گرفت.
از آن تاریخ به بعد، گرچه وابستگی های سیاسی و پیوندهای خاکی ایران و گرجستان از میان رفت، ولی روابط عاطفی، فرهنگی و تاریخی میان دو ملت همچنان پابرجا ماند.
پس از تشکیل کشور روسیة شوروی، گرجستان به صورت یک جمهوری با سه استان خودمختار جزئی از آن کشور شد ولی با فروپاشی روسیه شوروی، گرجستان نیز همانند سایر جمهوری های وابسته به آن به استقلال رسید. به دنبال انقلاب معروف به «مخملی»، که در جهت دور کردن گرجستان از روسیه و نزدیک نمودن آن به غرب انجام گرفت، شخصی به نام میخائیل ساهاکاشویلی به قدرت رسید. او پس از مدت کوتاهی پس از رسیدن به قدرت، با نارسایی ها و دشواریهای زیاد در درون کشور مواجه شد و مخالفت های شدیدی را علیه خود برانگیخت که موقعیت او را به خطر انداخته است. ساهاکاشویلی تصوّر می کرد چنانچه به اقدامی برای از میان برداشتن خودمختاری اُسِتیای جنوبی دست زند، مردم گرجستان برای مدتی هم که شده نارسایی ها و گرفتاری های داخلی را فراموش کرده و چه بسا پشت سر دولت او قرار گیرند. از این رو، با آغاز بازیهای المپیک پکن به این منطقه خودمختار هجوم برد.
او می پنداشت در آستانة بازیهای المپیک، روسیه دست به اقدام حادّی در حمایت از مردم اُسِتیای جنوبی نخواهد زد و او خواهد توانست با یک یورش برق آسا برای همیشه به خودمختاری آن استان پایان دهد.
ساهاکاشویلی همچنین برآورد می کرد چنانچه احتمالاً روسیه به یاری اُسِتیا بشتابد، او نیز متقابلاً از حمایت دولت های بزرگ غربی برخوردار خواهد شد. او درخواست عضویت گرجستان به پیمان ناتو را برگ برنده برای خود به حساب می آورد.
این پندارها اما، به دلیل موقع ناشناسی و نیز خوش باوری های غیرواقع بینانه او نادرست از کار در آمد. روسیه در برابر یورش قوای ساهاکاشویلی به اُسِتیا (که بنا بر گزارش خبرگزاریهای غربی باعث کشته شدن 1600 تن غیرنظامی و 20 تن از صلح بانان روسی گردید) واکنشی تند
بقیه در ص

No comments: