Friday 21 January 2011

تجمع صدها تن از معترضان به اعدام حسین خضری در سلیمانی +گزارش تصویری



tajamoa-slemani-khezri08.jpg

کردیش پرسپکتیو: در ادامه واکنش ها به اعدام حسین خضری، صدها نفر از فعالان سیاسی، مدنی و روزنامەنگاران کرد، عصر امروز پنج شنبه در شهر سلیمانی با برپایی تجمعی اعتراضی، اعدام این فعال سیاسی کرد را محکوم نمودند.

عصر امروز پنج شنبه، 20 ژانویه(30 دی ماه) به درخواست کمپین "نه به اعدام" و "فدراسیون زندانیان سیاسی کردستان" یک راهپیمایی در اعتراض به اعدام حسین خضری فعال سیاسی کرد با شرکت نهادها و تشکل های مدنی و همچنین فعالان سیاسی، روزنامەنگاران و مردم کردستان در شهر سلیمانی برگزار شد.

"زریان محمد" گزارشگر سایت "ئاوێنه" در این باره گفت: این اعتراض ساعت 2 بعد ازظهر و از محل پارک عمومی شهر سلیمانی با شعار "به‌سه‌ په‌ت‌و سێداره‌، هه‌تاكه‌ی‌ ئه‌م ئازاره" آغاز شد و تا میدان مرکزی این شهر ادامه یافت.

در پایان این مراسم، معترضان به اعدام در حرکتی نمادین اقدام به سوزاندن طناب دار کرده و خواستار آزادی کلیه زندانیان سیاسی و مدنی و همچنین محکوم شدگان به اعدام شدند.

یاسر گلی، دبیر سابق اتحادیه دانشجویان کرد وعضو کنونی فدراسیون زندانیان سیاسی کردستان، در مورد این تجمع اعتراضی به خبرنگار روانيوز گفت: "اين تظاهرات در راستای محکومیت اعدام حسین خضری فعال سياسي کرد و موج جدید اعدام ها در ایران و به ویژه کردستان صورت گرفت. ما در بیانیه پایانی هیئت برگزار کننده، علیرغم محکوم کردن جمهوری اسلامی به عنوان عامل اصلی اجرای احکام اعدام، خواستار اصلاح فرهنگ مرگ خواهی در جامعه ایران و کردستان و رفع هر گونه تبعیض حزبی، سیاسی و حقوق بشری علیه محکوم شدگان به اعدام شدیم."

به گفته آقای گلی: "افکار عمومی در راستای محکومیت احکام اعدام باید از هرگونه اولویت بندی خودداری کنند و برای برچیدن بساط هر گونه اعدام تلاش کنند."

بعدازظهر روز، دوشنبە، 17 ژانویە نیز، صدها نفر از از فعالان سیاسی، مدنی و احزاب کرد مقیم اقلیم کردستان، در اعتراض بە اعدام حسین خضری در شهر هولیر، مقابل کنسولگری جمهورری اسلامی ایران دست بە تظاهرات اعتراضی زدند.

علاوه بر این طی روزهای گذشته، در برخی شهرهای اروپایی و آمریکا از جمله پاریس، برن، بروکسل، برلین و لس آنجلس معترضان به اعدام حسین خضری اقدام به پرپایی تجمع هایی نمودند.

عصر روز شنبه 15 ژانویه، واحد مرکزی خبر جمهوری اسلامی از اعدام فردی که به گفته آنها به حزب حیات آزاد کردستان وابسته بوده خبر داد.

اگر چه تاکنون هیچ مرجع رسمی هویت فرد اعدام شده را اعلام ننموده اما کلیه شواهد بیانگر آن است که این شخص، حسین خضری بوده است.

وکیل این فعال کرد روز گذشته در مصاحبه با کردیش پرسپکتیو گفته بود که فعلا نمی تواند به طور یقین بگوید که فردی که رسانەهای دولتی ایران روز شنبه خبر اعدام وی را منتشر نمودند، حسین خضری بوده باشد اما با توجه به قرائن موجود و اتهام منتسب به فرد اعدام شده، به احتمال بسیار زیاد حسین خضری اعدام شده است.

تنظیم از: س.ا

tajamoa-slemani-khezri01.jpg

tajamoa-slemani-khezri05.jpg

tajamoa-slemani-khezri06.jpg

tajamoa-slemani-khezri07.jpg

tajamoa-slemani-khezri09.jpg

tajamoa-slemani-khezri10.jpg

tajamoa-slemani-khezri11.jpg

tajamoa-slemani-khezri03.jpg

tajamoa-slemani-khezri04.jpg

tajamoa-slemani-khezri02.jpg

No comments: