Sunday 19 October 2008

کـودتا و ضد کـودت


کـودتا و ضد کـودتا مهندس هو شنگ کردستانی

نمايش اخذ رأی برای انتخاب رياست جمهوری اسلامی همانگونه که انتظار می رفت با عدم استقبال بيش از دو سومِ واجدين شرايط پايان يافت. در اين دوره، کودتايی که گفته می شد پس از انتخاب شدن هاشمی رفسنجانی با حمايت قدرت های بزرگ اروپايی، عليه جناح تندرو صورت خواهد گرفت، با ضد کودتای هواداران رهبری با شکست روبرو شد.
شکست رفسنجانی- با وجود تبليغات داخلی و خارجی که به سود او شد- نشان داد که او نه تنها در ميان اکثريت مردم بلکه نزد اقليتی هم که در انتخابات شرکت کردند، منفور است و اين همه، بخاطر چپاول و غارت سرمايه های ملی و جنايات انجام شده توسط او و ايادی مزدورش در بيست و هفت سال گذشته است. مردمی که کليت نظام اسلامی را به دليل جنايت هايی که انجام داده و زيانهای جانی، مالی و معنوی که بار آورده است محکوم می کنند طبيعی است که هاشمی رفسنجانی را که متهم شماره يک در اين راستا است بيشتر از ديگران محکوم سازند.
نمايش انتخابات رياست جمهوری اين دوره از چند جنبه حائز اهميت می باشد.
يکی آنکه برای نخستين بار پس از 27 سال، معجزه رسانه های گروهی اتفاق نيافتاد و شخص مورد نظرشان انتخاب نشد. اين رسانه ها حتی يک بار هم يادآور نشدند که رفسنجانی در دادگاه برلين محکوم به دست داشتن در صدور حکم قتل شرفکندی و يارانش بوده و حکم جلب بين المللی او صادر شده است.

با شکست رفسنجانی مسئولان نهادهای قدرت در حاکميت اسلامی يکدست شده و وارثان انقلاب از اين پس ديگر بهانه ای نخواهند داشت تا به دستاويز آن علت بدبختی هايی را که نظام برآمده از انقلاب بر سر مردم آورده است توجيه نمايند يا به منحرفان از خط امام و اصول انقلاب نسبت دهند و نيز دولتمردان قدرتهای بزرگ به ويژه اروپائيان که همواره با عنوان کردن اين که در صورت قطع روابط دوستانه با جمهوری اسلامی، موجبات تضعيف اصلاح طلبان و ميانه روها در برابر ُتندروها خواهيم شد، مستقيم و غير مستقيم به بقای جمهوری اسلامی ياری می رسانند، ناگزير موضع روشن تر و قاطع تری در برابر کليت نظام اتخاذ خواهند کرد.
و سرانجام آنکه با حذف عوامل نفوذی جناح رفسنجانی از درون جنبش آزاديخواهی، می توان اميدوار بود، ائتلاف و همبستگی بزرگی که عامل اساسی پيروزی ملی است هر چه زودتر پديد آيد

No comments: